Herlig velkomst til Helle Heins nye bog

reception_topfoto

Onsdag den 23. maj var der bogreception for Helle Heins nye bog om værdibaseret ledelse. En af bogens vigtigste pointer er, at værdibaseret ledelse ikke er en død sild. Det lever i allerbedste velgående i de diakonale organisationer, som på forbilledlig vis formår at skabe mening i det daglige arbejde med værdier.

Af Connie Yilmaz Jantzen, leder af Filadelfia Uddannelse

Det var en fyldt sal på Sankt Lukas Stiftelsen, der på en strålende solskinsdag markerede udgivelsen af Helle Heins nyeste bog: Ledetråde. Bogen er blevet til på initiativ af Filadelfia Uddannelse, der i samarbejde med tre diakonale organisationer har iværksat projektet og dannet ramme om Helle Heins forskning i værdibaseret ledelse.

Forsker og forfatter Helle Hein var som altid i topform, da hun holdt et mini-foredrag ud fra af bogens vigtigste pointer overfor det særdeles veloplagte og interesserede publikum. En af bogens vigtigste pointer er, at værdibaseret ledelse ikke er en død sild. Det lever i allerbedste velgående i de diakonale organisationer, som på forbilledlig vis formår at skabe mening i det daglige arbejde med værdier. I en grad som kan mærkes af medarbejdere, frivillige og ikke mindst de mennesker, som er brugere i disse organisationer.

Receptionen bød også på en lille violin-hilsen over temaet Ledetråde fra Karen Humle, som til daglig er violinist på Hospice på Sankt Lukas.  Djøf Forlag, som har udgivet bogen, gik glade fra receptionen, da der var mere end udsolgt af de medbragte bøger.

» Læs mere om bogen på Djøf Forlags hjemmeside

» Hør Helle Heins foredrag fra MasterClass