Deltag i Himmelske dage sammen med diakonforbundene

himmelske dage top

Det første du skal gøre, er at sætte kryds i kalenderen den 30. maj – 2. juni 2019, for her er der Himmelske Dage på Heden.

Det næste, du skal gøre, er en (eller flere) af disse ting …

• Kontakte formanden for Diakonforbundet Filadelfia og fortælle, at du gerne vil være en del af udvalget, der arrangerer diakoner og diakonissers deltagelse i Himmelske Dage på Heden. Se kontaktinformation her.
  • Kontakte formanden for Diakonforbundet Filadelfia og fortælle, at du genre vil hjælpe med at flytte trækirken, så den kan komme med på Himmelske dage. Se yderligere info herunder.
  • Vente indtil der kommer yderligere information her på siden om, hvordan du kan hjælpe til med konkrete opgaver til Himmelske Dage på Heden

Vær med i udvalget

Der er nedsat et udvalg, som står for planlægningen af diakoner og diakonissers deltagelse – og udvalget har brug for mange nye medlemmer. Første møde var i marts, og næste møde vil blive i efteråret, hvor der skal aftales PR, vagtplaner og alt det praktiske. Datoen for mødet vil blive rundsendt efter sommerferien. Kontakt Kirsten Nørremark Jensen, formand for Diakonforbundet Filadelfia, hvis du vil være med til at planlægge, hvad der skal ske på Himmelske Dage på Heden.

Kan du hjælpe med at flytte en trækirke?

I 2016 blev der anvendt en trækirke til arrangementet i København, og planen er, at den også skal anvendes i Herning. Det er dog en større udfordring af få kirken fra Sjælland til Herning – både fysisk og økonomisk. Den står som moduler på 6 paller i Dianalund, og det kræver transport på en sættevogn og en truck i Herning. Hvem i Herning og omegn kan være behjælpelig med en truck til at losse og læsse?

Hvad er Danske kirkedage?

Danske kirkedage afholdes hvert 3. år og er det største fælleskirkelige arrangement i Danmark. En stor kirkefestival over 4 dage. Sidste gang var der over 400 arrangementer fordelt over indre København. Der er lagt op til at Danske Kirkedage i Herning bliver mindst ligeså omfangsrig. Der er derfor rig mulighed for at opleve kirkelivets brede og mangfoldighed.

I 2016 deltog diakoner og diakonisser på Himmelske Dage i København. Her var god søgning og interesse for at høre om diakoner og diakonisser og få en oplevelse af diakonien i praksis. Se billeder om omtale fra Himmelske Dage 2016.

» Læs mere på Danske Kirkedages hjemmeside

» Følg Himmelske dage på Heden på Facebook

Måske du også vil læse

Få din dagligdag som leder koblet sammen med ny fa... Det er nu, du skal tilmelde dig, hvis du vil fordybe dig fagligt og praktisk i ledelse og diakoni. Kom med på det næste hold på Diplomuddannelsen i Ledelse og Diakoni fra Filadelfia Uddan...
Studietur blev en vitamin-indsprøjtning til bestyr... Bestyrelsen for Diakonforbundet Filadelfia var fra den 29. august til 2. september på studietur sammen med deltagerne i Diplom i Diakoni og Ledelse. Studerende og bestyrelsen hygger samm...
Derfor er jeg diakon – Video med Pia Ælmhold... Pia Ælmholdt fortæller her, hvordan hun bruger diakonien i det daglige arbejde.