Netværk

Stilling ved Skanderborg
Tlf.: 29923535
mogensstignielsen@gmail.com

Mogens Stig Nielsen, formand (FU)

Som ung tømrer og FDF`er fandt Diakonhøjskolen Mogens Stig Nielsen med sin profil af uddannelse og handlende tro, som lige var det Mogens Stig Nielsen søgte. Den melodi fortsatte han på som sognemedhjælper i Esbjerg og Århus, børnekonsulent i Århus Stift, diakonsekretær/lærer, landsformand i Krifa og bofællesskabsleder i Kristelig Handicapforening sammen med sin kone, Inge.

Fritiden som licenscykelrytter blev hurtigt byttet ud med et foreningsengagement i flere kristelige foreninger. I dag er han, foruden Diakonhøjskolens Diakonforbund, med i bestyrelsen for Kristelig Handicapforening på landsplan, Solglimt i Vildbjerg og Diakonhøjskolen. Hertil kommer lokalt menighedsråd, Y`mens club, Kirkens Korshærs genbrugsbutik og påskelejrudvalg i KFUM&K.

Inge og Mogens har 4 voksne børn, hvoraf en er diakon, og 6 børnenebørn, som de jævnligt får besøg af og holder ferie sammen med.

Det sker da også at det gamle tømrerværktøj kommer frem igen til diverse projekter hjemme og ude.

Linette Lykke

Linette Lykke, næstformand (FU)

Linette blev uddannet socialdiakon i januar 2016, som det første hold på den nye uddannelse. Linette valgte uddannelsen, da den forenede hendes ønske om at arbejde med mennesker og det kristne værdigrundlag som ståsted. Undervejs i uddannelsen havde hun forskellige studiejobs med børn og unge både i kommunalt og kirkeligt regi.

Efter endt uddannelse var hun kortvarrigt i en børnehave, hvorefter hun fik job som Børne- og Familiemedarbejder i Hasle Kirke og Møllevangskirken. Her er hun ansat i en projektstilling, hvor hun blandt andet har fokus på diakonalt børne- og familiearbejde i sognene.

Linette nyder at komme på Diakonhøjskolen, særligt i forbindelse med at tale med det nye 1. semester om ”den virkelige verden” og hvad diakoni er.

Linette er gift med Bo, og sammen har de Esther på 1 år.

Jens Smedegaard

Højbjerg
js@diakonhojskolen.dk

Jens Smedegaard, kasserer

Jens har sin daglige gang på Diakonhøjskolen, hvor han prøver at udfylde sin gerning som husfader. Det meste af hans tid går med at prøve at få de unge ud i den friske luft. Han fik fuld valuta for sine skolepenge, da han valgte at starte på Diakonhøjskolen i 2010. Eksamensbeviset kom i hus og ydermere var gevinsten, at han lod sig gifte med den unge og smukke diakonelev Katrine, så det passer stadig, at skolen i folkemunde går under navnet få-dig-en-kone-højskolen. Dette har resulteret i Magnus, der med sit ene år, er den yngste beboer på skolen pt.

Før alt dette indtraf, gik Jens i Jesu´ fodspor som tømrer, når han ikke var ude i den store verden og snakke med folk om stort og småt. Han har udvidet sin horisont yderligere i København, hvor friluftsvejlederuddannelsen blev føjet til kompetencebeskrivelsen – alt imens han var under diakonissernes (og sin nyfundne kones) protektorat på Diakonissestiftelsen på Frederiksberg. Jens er søn af en elektriker og en sygeplejerske og har aner i de stærke jyder fra Øster Snede.

Connie Kjaergaard Jensen

Vejle
ckj23@stofanet.dk

Connie Kjaergaard Jensen, medlem

Jeg er uddannet Diakon/socialpædagog i nov. 1996 og har siden endt uddannelse arbejdet indenfor daginstitutionsområdet dels som støttepædagog og AKT pædagog.
Jeg mener det er et meget vigtigt og livsbekræftende job at arbejde med børn og være med til at sætte spor i deres liv.

Jeg er gift med Søren, der også er diakon/socialpædagog, og som arbejder som Kirke- og kulturmedarbejder ved Nørremarkskirken i Vejle.
Vi bor i Bredballe.

Jeg har sagt ja tak til at være suppleant i bestyrelsen, da mit hjerte banker for diakonien og jeg tænker det er vigtigt at være et godt og aktivt bagland for Diakonhøjskolen.

Jens Maibom Pedersen

Højbjerg
jmp@diakonhojskolen.dk

Jens Maibom Pedersen, Diakonhøjskolens forstander

(Tekst på vej)

”’

Bent Ulrikkeholm

Diakonhøjskolen
Lyseng Allé 15 H
8270 Højbjerg
Mobil: 20281381 (primær tlf)
bu@diakonhojskolen.dk

Bent Ulrikkeholm, Diakonsekretær

Bent er uddannet fra Diakonhøjskolen i 1982. Det var egentlig lidt tilfældigt, at det blev til en diakonuddannelse, men til gengæld blev tilknytningen til skole og forbund langvarig. Bent har i mange år været medlem af diakonforbundets bestyrelse, skolens bestyrelse og har været formand for begge bestyrelser.

I mange af sine arbejdsår har han været i Blå Kors og KFUM´s Sociale Arbejde, ligesom Århus Amt og Favrskov Kommune er med på listen. I 12 år har han arbejdet som selvstændig konsulent, forfatter og freelance journalist.

Bent har efteruddannelse som merkonom i ledelse, diplomjournalist og i familieterapi. Master i diakoni ved Aarhus Universitet 2018. Siden januar 2017 ansat i en kombinationsstilling som underviser på Diakonhøjskolen og diakonsekretær 21 timer om ugen. Desuden16 timer om ugen terapeut hos Blå Kors Rold Skov i Arden.

Tina Østergaard, suppleant

Anne Grete Bøndergaard, suppleant